فمینوستالژی

Feminostalgy

فمینوستالژی

Feminostalgy

قابهای خوب ِ روز

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۲:۳۶ ق.ظ

کافه کتابهای شهر دارند زیاد میشوند و این مرا خوشحال میکند. نه که از آن جماعت کافه نشین باشم، نه، ولی گاهی این فضا را برای خلوت با خودم یا ملاقات با دوستان غالباً گرفتارم می پسندم. 

ولی کافه ی مورد علاقه ی من، یک فضای تاریک با دود و دم فراوان و آهنگهای مکُش مرگِ من(!) نیست. یک جای کوچک، تمیز، با نور کافی، پذیرایی کننده ای ساده پوش و مرتب و مؤدب و مقادیری کتاب ترجیحاً جیبی، و البته خوراکیهای خوشمزه! که خدا را شکر دوتا کافه با چنین استانداردهایی فعلاً توی شهر کوچک ما موجود شده اند.

یکی مربوط به محل سابق عمو سبیلو بود که یادش بخیر، و الان هم یک زوج جوان بسیار ساده و مؤدب با همان فضای ادبی اداره اش می کنند. یکی دیگرش هم امشب اتفاقی پیدا نمودیم و نامش کافه «کنتراست» بود. یک مادر و پسر اداره اش می کنند، فضای خیلی کوچک و ساده و روشنی دارد و یک کتابخانه ی کوچک و خوردنیهای خوشمزه و خانم صاحب کافه خیلی مهربان است، هی قربان صدقه ی آدم می رود، کیکش را هم همان موقع میپزد و نیم ساعت حداقل باید بمانی تا کیک بپزد، خوب خودش یعنی که قرار نیست زود بیرونت کنند. پسرش هم جای برادر ما، آقای مو هپلی متشخصی هستند و به هر حال از اینکه کافه شان هنوز بوی دود و دم نمی دهد و تر و تمیز و سر و ساده است، باعث بسی خوشحالی من... همین روزها باید شهرزاد را خبر کنم برویم یک صبحانه ی کاری بزنیم:)

ضمن اینکه چندتا کتاب از کتابخانه ام جدا کردم، شاید فردا سر راه بروم بدهم برای کتابخانه ی کوچکشان، به نظر من وقتی طرفدار چیزی هستی، نشان دادن طرفداری ات، بخشی از کمک به دوام آن است.

امروز یک اتفاق خوب دیگر هم داشتم؛ ظهر رفتم توی باغچه گشتی بزنم، دیدم درست پشت پنجره ی اتاقم دوباره یک دسته زنبور مشغول کندوسازی هستند گویا، فکر کردم شاید این یک جور پیغام شاد از طرف طبیعت است، یکجور خبر خوب از طرف خدا... امیدوارم:) 

پی نوشت: تنبلی ام شد عکسش را از گوشی منتقل کنم به کامپیوتر، سر فرصت نشانتان می دهم.


و در آخر

پاسخ پیام همشهری خوبم:

تنها کامنتی که از شما به دستم رسیده همین امشبی است، راستش از خواندنش اعصابم به هم ریخت آنجا که بحث اشکال فنی شده! خُب برای اینکه من این همه اثاث کشی کردم که اینجا از این مشکلات نداشته باشم:( راستش من هم درمورد شما دقیقاً همان فکری را کرده بودم که شما درمورد من...  الان هم شما کامنتتان را خصوصی فرستادید، اینجا مثل پرشین بلاگ نیست که مدیر امکان داشته باشد کامنت خصوصی را نمایش بدهد، برای همین برای پیامهای غیرخصوصی مراقب باشید گزینه خصوصی را انتخاب نکنید تا من امکان تأییدشان را داشته باشم، مرسی برای تبریک خانه ی نو:) فقط خدا کند خانه ی خوبی باشد دیگر اشکال فنی توی کارش نباشد، و مرسی برای اظهار نظرهای خوبتان درمورد مطالب وبلاگ، یک خواننده ی وفادار داشتن حس فوق العاده خوبی دارد. شما هم پاینده باشید:)

  • زهرا

نظرات  (۱)

زنبورها نشانه های خوبی هستند

http://khabis.ir
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">